Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Julkonsert

Publicerad 2013-12-08 23:15:51 i Allmänt,

Hej hej. Idag är det söndag vilket visar sig vara den värsta slappardagen någonsin. Jag har inte gjort någoting produktivt alls! Men det behövs sådana dagar också, ibland. Faktum är att jag har haft rätt så mycket för mig de senaste dagarna. Vi börjar med torsdag.
 
Bandet på min skola är nu klara med sin "marching season", det vill säga fotbollssäsongen då de marcherar omkring samtidigt som de spelar. Det innebär att de nu går in i "concert season", när man istället sitter ner och spelar och istället för att marchera fokusera på musikkvalitén. 

I torsdags (5 dec) så hade bandet sin första konsert för säsongen och eftersom det är december så var det en julkonsert som väntade. Jag trodde först att jag inte skulle ha möjlighet att gå, men min granne Ashlynn och hennes mamma var snälla och lät mig åka med dem. 
 
Orkar inte med att klipppa och klistra i bilderna, så det får se ut såhär! Tro det (eller ej), men jag känner faktiskt rätt så många av medlemmarna i bandet. Så här någonstans skan ni se några av människorna som jag brukar prata med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv