Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Roll tide

Publicerad 2013-08-18 04:37:27 i Allmänt,

Hejhej! (Lokal tid 21:38)
 
Idag hoppade hela gänget in i familjens mindre bil och satte kurs mot Tuscaloosa, där ett barnkalas väntade. Lite mer bakrundsfakta på Tuscaloosa. Det är en universitetsstad som ligger relativt centralt i Alabama. Där finner man bland annat Collegefotbollslaget "Crimson Tide" som tillhör University of Alabama. Jag är inte ute efter att skryta... men en rolig detalj är Crimson Tide förra säsongen slutade på första plats! "Roll tide" är frasen som man använder för att hylla fotbollslaget. Det är inte ovanligt att folk har "Roll tide" på sina nummerplåtar, brevlådor eller till och med hus!
 
På barnkalaset så firades Carly, min värdmammas dotters dotter, som fyllde 1 år. Kalaset var förhållandevis påkostat, med tanke på att man troligtvis inte kommer ihåg så mycket från sin första födelsedag. Men mig gjorde det inget, det blev ju trevligare för oss andra. Nu när jag tänker efter riktigt noga så kommer jag ihåg min första födelsedag. Den firades med spaghetti och köttfärssås(?) hos min farmor och farfar i Varberg. Gott.
 
Drycken som serverades vid dagens tillställning var "Sweet tea", en dryck som är överdrivet populär här i södern. Det är helt enkelt vanligt svart te, nedkylt, gärna med is, och sötat. Enligt halvsäkra källor så är det dubbelt så mycket socker per volymenhet i sweet tea som i coca cola, så ja. Det är alltså väldigt sött. Personligen så tycker jag inte att det är jättegott, men det är egentligen inget fel på smaken. Det är sötman som blir för mycket. Imorgon väntas ytterligare än födelsedag, för då är det nämligen min värdpappa som fyller 50! Nu gäller det att jag kommer ihåg att gratulera honom!!!
 
Nej, nu ska jag snart sova. Hejdå!
 
Lilla familjebilen
Kalas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv