Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Hamburgare och dylikt

Publicerad 2013-08-29 02:53:00 i Allmänt,

19:53, 2013-08-28
 
Just nu känner jag mig ganska slö. Idag när jag tränade med cross country gänget på skolan så sprang jag sammanlagt ~7 miles (11km) och igår så sprang vi 5 miles (8km). I 32 °C, solsken. Men jag är glad att jag sprang ändå. Annars hade jag haft lite för mycket ångest över gårdagens kaloriintag. 
 
Min granne Michael fyllde nämligen 16 igår, så då hakade jag och min värdbror Matthew på hans födelsedagsmiddag. Vi åt först på "Buffalo Wild Wings", där jag åt en rejäl amerikansk hamburgare. Tror den kallades för "Big Jack Daddy Burger", eller något i den stilen, haha. Efter middagen åkte vi till Yogurt Mountain, ett "frozen yogurt café". Frozen yogurt är en slags dessert, snarlik glass som existerar i olika konsistenser. Den erbjuds i form av vanlig glass men mest förekommande är nog den lite mer mjukglasslika varianten. Det var den vi åt igår. 
 
Som kund på Yogurt Mountain blev man tilldelad en bägare som man själv fick fylla upp med diverse olika yogurtsorter och toppingar. Jag, som inte riktigt hade uppfattat hur serveringen var upplagd trodde att man betalade för bägaren och att man sedan fick fylla den så mycket som man ville - men nej. Man betalade visst per viktenhet. Detta upptäckte jag dock när bägaren redan var fylld till bredden, så det slutade med 16 oz (450g) och en prislapp på $10. Men det var gott! Värre misstag har man ju gjort...
 
Nu ska jag fortsätta att ta det lungt. Imorgon så väntar ett styrketräningspass, min weight lifting class (har fortfarande träningsvärk sedan i tisdags) och sedan löpträning efter skolan. På kvällen ska jag åka och titta på min första fotbollsmatch (amerikansk fotboll). Det är min skola som spelar mot.. en annan skola. Intressant.
 
Jag låter bilderna tala för sig själva.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-08-29 20:55:31

Vilken smalmat!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv