Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Pass på!

Publicerad 2013-04-15 18:01:32 i Allmänt,

Hej!
 
Ny vecka efter en grötig helg. Vadå grötig? Fråga inte mig! Det var det första ordet som kom till mig när jag tänkte tillbaka på helgen. Fick gjort en del skolarbete men var hemma i princip hela helgen. Därav grötig.
 
Idag har jag däremot varit effektiv. Någolunda effektiv, åtminståne. Jag vet inte vad som var dagens största händelse, att jag fick mina flygbiljetter eller att jag sökte nytt pass. Båda delarna är nödvänliga för att jag skall komma iväg till USA så det blir svårt att rangordna dem. Men nog känns det bra i alla fall! Flygbiljetterna är en slags bekräftelse på att jag verkligen kommer iväg.
 
Jag kommer som sagt att först flyga till Paris, och det kommer att ta 2 timmar och 10 minuter. Väl där har jag sedan 3 timmar och 40 minuter att spendera på Charles De Gaulle för att sedan ta den andra flighten över Atlanten, som tar 8 timmar och 20 minuter. Spännande!
 
Slutligen tänkte jag öppna ytterligare en dörr till bloggen. Jag har sett att frågor har ställts hej vilt omkring i olika kommentatorsfält i bloggsfären, och nu är det officielt: jag välkomnar frågor även här. Har du något som du funderar över angående utbytesprogrammet, USA, AFS, Falkenberg eller kanske matematik så är det bara att skriva här. Alla typer av frågor är välkomna!
 
Passande bild till inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv