Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Okänt vatten

Publicerad 2013-04-09 19:28:00 i Allmänt, Minitips,

Hej!
 
Idag börjar bloggens första följetong. Under de kommande fem veckorna kommer jag att ge "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA". Jag vet inte vad jag har gett mig in på, och kan inte utlova någon som helst kvalitetsgaranti på dessa inlägg. Men vad gör man inte för en plats i sveriges bloggosfär. Nu kör vi!

Veckans tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA är att: lära dig var alla delstater ligger!
 
Varför skulle man vilja kunna detta? Ja, det kan inte jag svara på då det är individuellt, men personligen så strävar jag dag som natt efter att utveckla min allmänbildning och att kunna peka på en karta och säga "Där ligger ju Kansas!" får väl ändå räknas som ett steg i rätt riktning.
 
Sen så är det ju också lite skoj att läsa andra utbytesstudenters bloggar och se vart de har blivit placerade, genom att titta på kartan som du själv kan måla upp i huvudet. Allt detta tack vare dina goda kunskaper om var de olika delstaterna finns.
 
FAQ (Frequently Asked Question):
Är det inte jättesvårt att lära sig allt utantill?
Nej, absolut inte! Det finns en jättesmidig hemsida där man kan lära sig genom att klicka. Tjänsten kallas Seterra, och du hittar den här: Seterra Online.
 
Gränssnittet ser ut enligt följande, inte allt för glammigt men ack så funktionellt. Att alla delstater är vita betyder givetvis att jag har alla rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv