Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

17,98356164383561643835616438356164

Publicerad 2013-04-05 22:26:50 i Allmänt,

Hej cowboys (eller vem som nu läser min blogg).
 
Allmänt trött är jag idag - av två tänkbara anledningar. Den första består av allt som jag har bakom mig. På lovet har jag hunnit med en Gotlandsresa och så har jag legat hemma och varit sjuk. Den andra anledningen skulle kunna vara det jag har framför mig. Imorgon väntar högskoleprovet, en heldagsaktivitet som bryter ner hjärnan något så fruktansvärt. Tänk om man kunde ha samma koncentrationsnivå en vanlig skoldag som man har under högskoleprovet. Ja, och så har jag självklart det uppenbara framför mig. En drös med skolarbete.
 
Jaha. På torsdag fyller jag 18 år. Det är lätt att komprimera de 18 åren och tänka "oj, vad fort det gick". Men tänk, ändå, så annorlunda allt var bara för 18 år sedan. 1995. Mobiltelefon och dator var två nästintill okända föremål som idag styr våra liv. Äsch, sånt här är tråkigt att läsa om. Men allt var annorlunda, och det är en form av historia som intresserar mig. Eller så är det såpass nära inpå nutiden att det bör kallas för nostalgi. Jag vet inte.
 
Så här ser jag ut idag, i alla fall. 17 år och 359 dagar.
...eller om man så vill, 6568 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv