Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Onsdagsprov och SLEP-test

Publicerad 2012-10-10 22:01:50 i Allmänt,

Hej. Idag är det onsdag, och jag är på bra humör. Som tur är så är det inget ovanligt. Personligen så tycker jag att det är onödigt att lägga energi på att vara nedstämd, då det bara utstrålar ännu mer negativ energi och pessimism. Däremot så kan jag ofta vara trött på saker, beteenden eller personer, men det är en annan historia!

När jag kom hem från skolan idag så kände jag mig helt tom i huvudet. Prov i fysik. Mitt favoritämne, men trots det så var det en ordentlig urladdning. Hjärnan får jobba hårt! Nåväl, provet gick bra och svårighetsgraden var som väntat: relativt mitt-emellan.

I morgon står bara en sak på schemat: studiebesök på ringhals! Jag vet inte om jag bör ha några förväntningar, men det är alltid kul att komma ut och titta på lite riktiga grejor istället för att sitta i klassrummet och räkna Boolesk algebra eller studera tysk grammatik.

Nu till något som faktiskt berör bloggens huvudsakliga ämne. Ja, om ni inte har glömt det så berättade jag i mitt första inlägg att jag huvudsakligen skapade bloggen för att skriva om mitt utbytesår i USA. Det känns dock som att lite andra inlägg kan smyga sig in, då jag finner en svag tillfredsställelse varje gång jag har skrivit ett saftigt blogginlägg.

Fan, nu kom jag av mig igen. Bäst att gå rakt på sak: Jag fick hem ett stort kuvert från min förening i måndags som innehöll ett så kallat SLEP-test. Det är ett språktest som är obligatoriskt (oavsett förening) om man vill åka som utbytesstudent till USA. Det är väl nu jag ska berätta hur nervös jag är inför testet, men det känns faktiskt lugnt. Har läst på andra utbytesbloggar att testet inte ska vara så svårt. Hur som helst, så lovar jag att återkomma med en rapport om hur testet upplevdes när jag är klar med det.

Bara för att inlägget inte ska få bli helt utan bild slänger jag med en suddig bild på SLEP-testet. Jag vill så gärna skriva SLEEP-test!!!
 
/Axel :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv