Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Skål

Publicerad 2012-12-30 23:26:07 i Allmänt,

Julen är över och tur är väl det. Ingen blir lycklig av rödklädda dvärgar med fula mössor. Nu blickar vi frammåt - 2013 blir året då jag lämnar Sverige för det stora landet i väst. Så kul det ska bli, och så roligt vi ska ha det på bloggen! 
 
AFS har skickat ut en delbetalningsplan och det första ska vara betalt redan den 15 januari. Kostnaden är det som för många kanske kan vara ett hinder när man överväger att åka iväg på ett utbytesår, men det man måste ha i baktanke är att man kostar en hel del att ha i drift hemma också. Mat, kläder, fritidsaktiviteter.
 
Jag är precis hemkommen från en kort visit hos min mormor och morfar i Västerås. Som väntat hade jag trevligt men det bästa av allt är nog att jag fick åka tåg. Det är härligt att sitta och titta ut genom fönstret i 200 km/h och tänka på vad man har att se fram emot. Kanske får man till och med en oväntad men givande pratstund med någon okänd människa. Härligt!!!
 
I morgon ska jag upp i ottan. En resa mot hemlig destination väntar. Mer tåg och flyg. Jag har inte så mycket att berätta om det nu, men om någon mot förmodan blev lite nyfiken så rekommenderar jag att läsa det första inlägget i december.
 
Au revoir et bonne année.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv