Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Svensk finkultur i Atlanta, Georgia

Publicerad 2014-05-06 00:30:54 i Allmänt,

Tjenare bloggen. Hoppas att allt är bra med dig!
 
I lördags så hoppade jag, Lynn, Matthew och Ashley in i Lynns lilla Nissan Sentra och satte fart mot Atlanta (där finns f.ö. världens mest trafikerade flygplats). Atlanta ligger 20 mil österut, eller med amerikanska längdenheter mätt, 2 timmar. Vi hade två besöksmål under dagen. Georgia Aquarium och IKEA! 
 
Georgia Aquarium är som en djurpark fast med fiskar. Tufft men även avslappnande att gå runt och se på fisk. De simmar så sakta och fint.
IKEA nu då! Jag hade otroligt roligt när jag sprang runt och läste alla artikelnamn på svenska, fast ännu roligare var det när jag försökte få Ashley eller Lynn att flrsöka utala dem. Annars så kan ju IKEA vara underhållande att bara spatsera omkring i, så det gjorde vi.
Hon lär sig! Nu är jag lite stolt.
Given kvällsmat... inte allt för olikt de svenska IKEA-köttbullarna.
 
Jag hade en fin dag i Atlanta, men tyvärr orkar jag inte skriva så mycket då jag fortfarande bara har en hand att skriva med så det går seeeegt.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-05-22 17:33:36

Axel, är det inte dags att komma igång med bloggandet nu? ;)

Svar: Jo, visst är det så. Har tagit av gipset nu. Vågar man fråga vem du är? Blir nyfiken!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv