Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Vulcan

Publicerad 2014-02-20 04:03:44 i Allmänt,

Är på blogghumör så här kommer en liten lördagsanekdot. Eller åtminstone lite bilder på vad jag ägnade min lördag åt. Nu yrar jag bara. Men i alla fall. I lördags så åkte jag och värdpappa Randall & Matthew iväg på en liten lördagsutflykt. 
 
På toppen av en kulle nere i Birmingham så finner man "The Vulcan", en stor järnstaty som påminner lite av en minimal frihetsgudinna... typ. Fin utsikt hade man från kullen också. 
 
 
Det kan ju verka udda att ha en fet järnstaty bara sådär, men den står där pga. att Birmingham är känt för sin ståltillverkning och det är väl typ ett minne från den tiden. De hade även ett museum med massor av historia.
 
 
Påbörjade detta blogginlägget i typ söndags, men sedan så blev jag inte klar och sparade det it utkast. Så nu orkar jag inte mera; DET FÅR RÄCKA! Hörs snart, puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv