Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Sweet Home Alabama

Publicerad 2013-05-31 11:04:06 i Allmänt,

Min vardag har präglats med upplevelser under de senaste 48 timmarna. Jag tänker berätta om allt, men för att bibehålla någon slags kronologi så får jag ta en händelse åt gången. 
 
Jag har fått en värdfamiljsplacering! 
I förrgår när jag satt och väntade på att skolmatsalen skulle öppna så kom det en ton ur min ficka. Skärmen tändes och det såg ut såhär:
 
 
Nu är det alltså på riktigt! Jag kommer den 7 augusti att påbörja min resa som så småningom kommer leda fram till Odenville, Alabama, där min värdfamilj och snart även jag bor.
 
Än så länge har jag inte så mycket information om familjen, jag har fått papper från AFS som de fyllde i när de gjorde sin värdfamiljsansökan samt lite mailkontakt. Det jag vet är att de tycker om att vara ute i naturen, min värdbror är med i scouterna. De är aktiva i kyrkan och de spenderar gärna tid med släktingar och familj. I ett mail jag fick så berättade de att de preliminärt planderade att åka till Arizona över julen, och i så fall så skulle jag självklart få åka med. Det vore jätteroligt att få resa runt lite inrikes när jag är där, så jag nu håller jag tummarna för att det blir av! :>  
 
Odenville är en relativt liten stad, eller kanske by, jag vet inte. De själva beskrev den som en lantbygdsort med strax över 1000 invånare. Birmingham, den mest befolkade staden i Alabama ligger 40 minuter bort med bil. Skolan jag kommer att gå på är en närliggande high school som heter "St.Clair County High School". Dit är det 4,5 miles och jag kommer att åka skolbuss (förhoppningsvis gul, det hade varit grymt!).
 
Min plan är att kontinuerligt fylla på med information om min placering när jag får reda på något intressant. Nu måste jag dock tänka på min vanliga vardag, det är inte långt kvar till sommarlovet men trots det så väntar fysikprov om två timmar. Kanske dags att åka till skolan snart. 
 
Jag noterade även att jag i förrgår hade 19(!) unika besökare. Jag misstänker att det var många som klickade in hit via facebookgruppen när ni såg att jag hade blivit placerad. Tyvärr har jag inte haft tid att skriva något förrän nu, klagomål på det kan mailas till min fysiklärare.
 
Fredagskram,
Axel

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-06-01 14:57:25

Grattis! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv