Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Oförberedelser inför Göteborgsvarv

Publicerad 2013-05-16 19:20:07 i Allmänt,

Imorse skrek jag så att hela huset vaknade, prick 06:00. Jag vet hur det hände, men rätt som det var började det krampa i vaden så att jag höll på att vrida hela sängen 180°. Det kommer från ingenstans men det gör så fruktansvärt ont! Jag misstänker dock att det kan finnas en korrelation mellan mina vadkramp och mellan den uteblivna stretchning som, ja, uteblir efter löpning. Jättedumt, det vet jag. Men det är svårt.
 
Allt jag hoppas nu är att benen håller till lördagens riktiga kraftprov, 21.1km på asfalt. Just nu förtränger jag det mest, men med handen på hjärtat så tror jag nog att det ska gå bra. Jag har sprungit 21km en gång tidigare, i början av september förra året. Det gick bra den gången, och jag kan inte komma på något som kan gå fel nu. Det skulle väl vara värmen, i så fall. 21° är det jag har att jobba med.
 
Idag så blev jag färdig med truckutbildningen som jag har varit sysselsatt med de senaste dagarna, och det innebär att inom någon månad så har jag ett truckkort i min hand. Roligt att jag klarade det, fast om jag skulle jämföra med hur det var att ta B-körkort var truckkortet ingen utmaning what-so-ever.
 
Nu är det nog dags för mig att fortsätta skriva på mitt engelskatal om "The 20th Century - Inventions, Discoveries and Events". Ha det bra, så dyker jag tillbaka ner i min torsdagsafton.
 
Har fått nog av inlägg med mycket text och inga bilder. Därav, jag, iklädd kökshanduk. 

förlåt jättetråkig bild, jagvetjagvetjagvet

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-17 08:58:45

haha du e så rolig axman!! / elin emmothzter

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-05-17 15:02:31

Haha, du är så skön!
Om den där bilden skulle vara tråkig vet jag inte vad jag har för humor..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv