Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Bloggångest och trötta ben

Publicerad 2013-05-08 22:42:58 i Allmänt,

Det här med att driva blogg. Att hitta på ämnen att skriva om är inte så svårt som jag hade förväntat mig, snarare tvärtom. Jag spatserar hem från skolan i skolskenet och vips, så börjar jag fundera på något. Då åker mobilen upp, och så skriver jag en anteckning som eventuellt vidareutvecklas till blogginlägg.
 
Svårt däremot, är självkritiken som dyker upp när jag skriver. Jag är van vid att skriva texter som en lärare eller någon annan i min närhet återkommer med kritik på, men här på bloggen är det jag som måste stå för den kritiken. Den har medfört att jag läser igenom varje inlägg flera gånger innan de publiceras, och det har till och med hänt att "färdiga" inlägg har raderats bara för att jag inte tyckte att de var tillräckligt bra. Även om alla inlägg har genomgått denna process så är det många som jag känner mig mindre nöjd med. Till exempel mina tisdagsinlägg; jag vet inte hur lyckat mitt lilla miniprojekt blev. De första inläggen var jag personligen ganska nöjd med, men sedan gick det utför. Det kanske hade blivit bättre om jag hade hållt mig till att skriva "skriv-när-du-har-lust-inlägg" istället.
 
Nog om det. Istället för att svamla uppe bland molnen så ska jag nu försöka ta ner just detta inlägget på en lite mer jordnära nivå. Idag så bestod skoldagen av en lektion, men även utav ett så kallat Gymnasierus. Det är väl ungefär som det låter. Alla barn som läser kursen Idrott och Hälsa 1 (dvs. alla i åk. 1 och 2) springer en sträcka på 10km för att idrottslärarna ska ha något att sätta betyg på. Om det är schysst eller inte att tvinga elever till att tävla i långdistanslöpning kan man självklart diskutera, men just för mig så passar det bra. Jag har ju, som kanske framgått genom bloggen, tränat lite till och från under det senaste året och med medförde att jag lyckades slå mitt förra resultat med god marginal. Idag klarade jag av att avverka milen på 50:16. Det är bra om man jämför med förra årets gymnasierus, då jag sprang på 59:17. Värt att nämna är att förra året var banan 10.8km istället för 10.
 
Bäst att slänga in en bild för att piffa upp lite, och för att unvika att potentiella bloggläsare skräms iväg på grund av textväggen som råkade växa fram här ovan. Här är en bild över Champs-Élysées som leder upp till triumfbågen, i Paris. Det var min duktiga pappa som klarade av att hålla kameran stilla såpass länge att bilden inte blev suddigare än vad den är!
Högupplöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv