Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Ägg, svett och tårar

Publicerad 2013-05-03 15:16:00 i Allmänt,

Det är en fågel som har byggt ett bo på min gymnasieskola, mellan en glasruta och persiennen som hänger på utsidan av glasrutan. Lite småkul, kan man tycka. Men just idag så var det extra roligt, för när fågeln flög iväg så upptäckte jag något äggformat.
 
Ja, mycket riktigt! Fågeln hade lagt ett ägg. Jag ser fram emot att dagligen följa äggets utveckling och hoppas att det blir en präktig duva utav det.

 
Ikväll ska jag fara till Göteborg för första gången på evigheter (senast var ju i tisdags!) och titta på Alex Schulmans enmansföreställning "Älska mig". Förväntningarna är... som de är, inte skyhöga. Vi får se imorgon, kanske dyker det upp en liten sammanfattning på bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv