Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

10 000 000 km^2 till ditt förfogande

Publicerad 2013-05-07 12:00:00 i Allmänt, Minitips,

Kanske borde jag efter mitt förra inlägg kasta bort den här "försöka att skriva fint"-grejen. Jag blev inte så nöjd med min lilla text, men nog var det åtminstone ett tappert försök! 
 
Nog av det förflutna. Det är en stor dag idag, en dag som många har väntat på. Det är maj månad, och idag är det säsongsavslutning för "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA"! Jag ser ingen anledning att fortsätta svamla, så nu kör vi.
 
<trumvirvel>
Veckans tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA är att: åka på en roadtrip med Google Street View!

Det behöver inte vara så enformigt som det låter. Jag själv använder streetview funktionen för att dyka ner i villaområden och se hur folk bor, men också för att inspektera sevärdheter hemifrån pojkrummet.
 
Om man känner för det så kan man även nyttja streetview genom mapcrunch. Mapcrunch är en hemsida som genererar slumpmässiga streetviews, vilket innebär att man kan hamna lite var som helst. Men genom att klicka i t.ex. USA-ikonen som begränsar du dig, och nu kan du bara hamna i USA. 
 
Här nedan är en bild som jag tog när jag var på sightseeing i San Francisco, närmare bestämt på Lombard Street. Någon kanske känner igen gatan, enligt wikipedia så har många filmscener spelats in där.
Vi avslutar det hela med en utmaning: Kan du från en slumpmässigt genererad streetview ta dig till närmsta stad för att be om hjälp med att hitta hem till din värdfamilj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv