Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

08 - 406 00 00

Publicerad 2013-05-13 21:13:35 i Allmänt,

Nej, nu hände det igen. Suddade ut textstycken som jag inte var nöjd med. Jag var mitt i en berättelse om varför jag inte var i skolan idag när jag gjorde ett dramatiskt ingrepp som resulterade i en blank sida. Har inte lust att inte skriva om inledningen igen, så jag kastar mig efter den röda tråden och plockar upp den där jag hittar den.
 
Så här ligger det till: Jag har lyckats få ett sommarjobb vid en industri här i stan, och där kommer min uppgift vara att köra runt pallar med färdiga varor till olika hyllor. Men för att få behörighet till truck så krävs det att jag närvarar vid en utbildning, och där jag har spenderat min dag idag. Egentligen ska vi vara där fram till torsdag, men jag tog "ledigt" imorgon för då är det nationellt prov i engelska som står på schemat.
 
Utöver utbildning, nationellt prov och allt vad det innebär så fick jag även ett intressant telefonsamtal från Johan på AFS-kontoret idag. Under samtalets början funderade jag på om det kunde vara en värdfamilj som skulle presenteras för mig, men så var icke fallet. Istället så undrade han när jag tänkte skicka in min nya passkopia.
 
När jag ansökte till utbytesprogrammet i september så skickade jag in en kopia på mitt dåvarande pass, medveten om att det inte var giltligt längre än till 13 juni. Det var okej, fast jag var tvungen att fixa ett nytt pass innan jag flög iväg, men nu är även det avklarat. Scannade och skickade in bilden på mitt nya pass direkt efter telefonsamtalet. 
 
Monotomt inlägg idag, det får du och jag leva med, idag, måndagen den 13 maj. Haj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv