Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Skur

Publicerad 2013-06-26 20:10:15 i Allmänt,

Det ser ut som om vi har en lokal regnskur i staden där jag bor. Hela dagen har jag kört runt i trucken med regnet smattrandes mot plåttaket, och inte slutade det regna när jag kom hem. Det medförde att jag fick springa mina 5640 meter i dystert väder, sicksakandes mellan de sniglar som vågade ge sig ut i fukten... men det gick bra! Åtminståne så känns det bra, i efterhand.
 
Detta om detta! Istället tänkte jag dela med mig av ett hett tips till alla blivande utbytesstudenter som jag även delade med mig av i utbytesstudentgruppen på Facebook: nämligen att se över vad ni har för mobilabonnemang i Sverige, omgående. Om ni har lite otur som jag, så kan det visa sig att ni har en uppsägningstid på ett antal månader, och i så fall, kan det vara bra att säga upp det så snabbt som möjligt, för att undvika onödiga kostnader.
 
Fråga inte varför jag står upp och ner - det är självklart för att allt vatten ska rinna av mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv