Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Luddig ekonomi

Publicerad 2013-06-03 19:33:51 i Allmänt,

"Hur ska jag göra med pengar när jag är i USA?" är en fråga som åtminstone jag har ställt mig. Jag hade planerat att köra stenhårt på mitt mastercard eftersom det verkade enkelt och relativt gynnsamt. Med ett mastercard kostar varje uttag i utlandet 35kr och att betala direkt i butik med kortet fungerar också, då tillkommer en avgift på 1,5%. Smidigt, tänkte jag.
 
Men då viskade en fågel i mitt öra, att ICA Banken erbjuder fria uttag i utlandet (I vissa fall tar den lokala banken ut en avgift för automatuttag) och så kostar det inte heller något extra att betala i butik. Osäker på hur mitt nästa drag skulle se ut började jag söka efter ytterligare lite fakta och fann då att ICA:s bankkort var gratis för ungdomar under 21 år. Kort där efter klickade jag hem ett kort till min brevlåda, och nu är det här. 
 
.......
 
Hade säkert en bra idé på hur jag skulle avsluta inlägget, men den har jag glömt. Men, vi kan väl slutligen konstatera att ICA Banken har ett bra erbjudande, men eftersom det är ett maestro-kort är det inte säkert att det fungerar överallt, då Maestro kräver en direkt uppkoppling till internet för att det ska gå att betala med kortet. 
 
 
<smiter ut bakvägen efter ett otydligt inlägg> 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv