Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Mot Stockholm!

Publicerad 2013-06-14 08:00:00 i Allmänt,

Då bär det snart av. I en blå folkvangsbuss ska jag färdas norrut. Första anhalt är Västerås, där jag sover natten till lördag. Eller ja, sover. Frågan är väl hur mycket sömn som jag hinner få med. Jag kommer att gå upp tidigt eftersom jag ska ta mig till Stockholm och sedan vidare ut mot Lidingö där ett förberedelseläger med AFS väntar. Så som jag har uppfattat det hela så är syftet med helgen att diskutera olika kulturer, vilka problem man kan stöta på, men även hur det kan vara att bo i en värdfamilj och vilka regler som gäller under året.
 
Jag ser fram emot helgen. Det ska bli kul att se vad de har för kunskap att dela med sig av, men även att träffa andra utbytesstudenter som ska ut i världen. Utöver lägerhelgen så väntar även ett besök på den amerikanska ambassaden, då de kräver ett personligt besök när man ansöker om visum. AFS har bokat ambassaden tisdagen den 18 juni, så då ska alla blivande amerikanare dit. Man kan ju tycka att de borde bokat ambassaden på måndagen egentligen, men då var det tydligen en annan organisation <host> som hade hunnit före ;)
 
 
Här är våran stora blåa buss som jag förhoppningsvis får köra mycket idag. Om ni ser den susa förbi på E20 så vinka gärna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv