Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Jag flyter iväg!

Publicerad 2013-06-04 19:05:17 i Allmänt,

Säsongsavslutning i skolan kan man nästan kalla det för. Terminens sista prov är avklarat och teoretiskt sett så har jag nu sommarlov. Allt som kvarstår är en måndag med betygssamtal och där efter en avslutning på tisdag. Det innebär att jag nu har en femdagars ledighet som jag fram tills i förrgår inte visste vad jag skulle göra av. Men det var då som min mor pitchade den briljanta idén: dra åt helvete!
 
Fast det kanske inte var riktigt så hon uttryckte sig. Hon föreslog att jag skulle ta tåget upp till Västerås och hälsa på mina kusiner, eftersom jag inte kommer att ha möjlighet att träffa dem i sommar på grund utav jobb och USA. Jag nappade direkt.
 
Nu funderar jag främst på vad jag ska göra under tågresan. Jag lämnade ju in min skoldator idag så det är inget alternativ. Min telefon har ganska kass batteritid eftersom den är såpass gammal. Jag har lånat en bok som jag tänkte sitta och läsa i, men risken att jag tröttnar på den är stor. Nåväl. Det får bli som det blir...
 
Idag så fick jag hem det sista dokumentet som ska med till ambassaden, ett kvitto som visar att jag har betalat SEVIS-avgiften på $180. Dumt nog var jag lite sent ute med att betala denna avgift, så jag fick skjuta till ytterligare $35 för att få kvittot expresslevererat hem. Jag vågade inte riskera att inte få hem kvittot i tid till ambassadbesöket den 18 juni. Kvittot kom i fysisk form i ett gult kuvert som har färdats ända från St Louis, Missouri. Häftigt!
 

Kommentarer

Postat av: Michaela

Publicerad 2013-06-04 20:38:42

Hej! Jag ska också åka med AFS till USA i augusti, nu när du skriver att du var sen med sevisavgiften blev jag därför lite orolig för jag har inte betalat den. När betalade du den och hur många dagar dröjde det innan du fick hem kvittot?

Hälsningar, Michaela

Svar: Så kul! Det är inget att oroa sig för, men du bör nog betala in den typ imorgon för att vara på säkra sidan, och så får du betala $215 istället för $180, för expressleverans. Jag betalade i onsdags, och fick den idag (tisdag).
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv