Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Ett stycke blogg

Publicerad 2013-06-03 21:17:18 i Allmänt,

Jag är på bra humör. Konstant. Det måste vara något som ligger i luften. Oavsett vad - så är det härligt!
 
Idag så slutförde jag gymnasiets andra svenskakurs, genom att hålla ett muntligt anförande. Jag hade valt att hålla ett "informerande tal" om familjens hamstrar... Ett ämne som kanske inte låter speciellt roligt, men jag levererade det på ett snyggt sätt och trots nervositet blev både jag och min lärare nöjd med produkten. 
 
Efter att ha hållit ett par tal på "gymnasienivå" så har jag tack vare egen erfarenhet kommit fram till att förberedelser är a och o. För mig så lönar det sig inte att skriva en text, läsa igenom den ett par gånger och sedan stå där framme med pappret i hand och tro att man ska kunna leverera, nej. Det krävs mycket mera. Jag står hemma och övar framför syskon, föräldrar eller kanske framför en facetime-kamera. Jag kortar ner en text till ett par stödord som jag lär mig utantill och sedan så kör jag. Om jag skulle råka glömma bort ett stycke text så får det gå ändå, hellre bra "publikkontakt" hela tiden än att få med varje ord men med blicken ner i pappret. 
 
Här, vår nuvarande hamster. Pippi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv