Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Business eller busyness?

Publicerad 2013-06-27 11:55:00 i Allmänt,

Jag hittade något som många kanske tycker är orelevant, men som jag tycker är intressant. En karta över USA, där varje delstat är markerad med det varumärke som är mest känt för staten. 
 
På min favoritstat Alabama så står det SAKS, vilket verkar vara ett exklusivt varuhus där de säljer kläder. Tyvärr börjar jag nu tvivla på kartans trovärdighet, eftersom jag hittar ingen fakta om varuhuset som pekar på att det härstammar från Alabama... men å andra sidan så har jag inte gjort någon djupare research på området.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv