Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Tänk så fel jag hade

Publicerad 2013-07-11 21:19:00 i Allmänt,

Jag var helt övertygad om att nästa gång som jag sitter på ett flygplan så är jag påväg till USA, men nej. Nästa gång är tydligen imorgon, och då är destinationen ännu inte New York, utan istället Visby. Roligt, ska det bli. Jag hade inte förväntat mig att komma till Gotland den här sommaren, men i och med att jag jobbar förmiddag imorgon och eftermiddag på måndag så blir helgen ovanligt lång, och jag får möjlighet att ge mig ut på vad som troligtvis blir min sista Sverige-resa innan USA. Som några av er kanske kommer ihåg så besökte jag Gotland även i mars. Mer om det här och här.
 
Utöver arbete och minisemestrande så har jag även uträttat lite småsaker inför USA, till exempel så har jag fått mina betyg översatta till engelska! Lite dumt dock, att de har översatt "moderna språk" till "modersmål"... Hallå, jag kommer inte från Tyskland!
 
 
Nu är det säkert någon som sitter sig och stör sig på att jag lägger upp en bild med mina betyg här, men då får det bli så. De är något som jag har kämpat för, och som jag är stolt över. Speciellt när jag tänker på hur mycket jag har ryckt upp mig jämfört med hur det var i grundskolan. Gediget arbete ger utdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv