Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Harmonisk

Publicerad 2013-07-24 20:37:00 i Allmänt,

Kan det vara en lämplig beteckning på tillvaron? Jag tror nog det. Så känns det, i alla fall.
 
Mätt och belåten sitter jag i skuggan av vår gula villa. De varma sommarkvällsvindarna sköljer över mig. Genom köksfönstret hör jag min pappa läsa ett recept för min lillasyster. Grannar samtalar vid sin uteplats. Från centrum, en liten bit bort, hörs musik. 
 
Femton minuter efter midnatt fick jag ett mail från den andra sidan av Atlanten. Det var från en kvinna boende i Tennessee, som visade sig vara en AFS volontär. Jag tolkar det som om hon var ledare i ett AFS-nätverk med studenter, värdfamiljer och volontärer boende i regionen Alabama, Mississippi, Tennessee och Kentucky. I mailet fanns det utöver ovanstående information en länk till en facebookgrupp där jag nu är medlem. Jag har inte riktigt förstått syftetet med varken medlemskapet eller nätverket ännu, men det märker jag nog när utbytet är igång. Lite otydligt kanske, det tycker jag också. Men jag tyckte att det var lämpligt med lite USA-snack såhär två veckor före avresa.
 
Tänk ändå va, snart sitter jag på flygplanet påväg till staden på bilden nedan. Men förhoppningsvis ser den lite fräschare ut - bilden är ju trots allt från 1932.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv