Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Bloggens framtid är räddad!

Publicerad 2013-07-21 08:30:00 i Allmänt,

Många sömnlösa nätter.... okej, kanske inte riktigt så. Men många tankar har jag ägnat åt att försöka komma på en lösning till datorfrågan, alltså, huruvida jag ska släpa med mig en dator över Atlantern eller inte. Det har funnits några olika aspekter att ta hänsyn till, men nu har jag slutligen kommit fram till en lösning. 
 
Efter klartecken från min värdpappa så tog jag slutligen tjuren vid hornen och klickade hem en laptop modell enklare från en datorleverantör, vilken jag nu sitter och knapprar på. Jag vet inte hur mycket tid som kommer att spenderas vid datorn i USA, förhoppningsvis inte speciellt mycket, och då tänkte jag att en enklare variant av dator kunde passa bra. Problemet har tidigare varit att min "vanliga" dator här hemma väger ~18kg, vilket är på tok för mycket att ta med sig som bagage. Vikten är dock inget problem längre - denna nätta lilla pryl väger inte mer än 1520 gram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv