Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Double-yellow lines

Publicerad 2013-02-25 20:34:30 i Allmänt,

Som så ofta när jag sitter vid datorn har jag även idag funnit mig framför en karta över Nordamerika. Jag blir inspierard av att titta ner småstäder med street-view funktionen och kartan ger mig möjlighet att fantisera om var jag kommer bli placerad. Kanske i norr, i närheten av Boston eller så blir det mer söderut, North/south Carolina eller kanske i mitt i Ohio!
En sak med USA som jag tycker är väldigt exotisk men som kanske uppfattas lite löjligt är de gula vägmarkeringarna. Jag kan inte riktigt motivera varför, men jag tycker att det ser snyggt ut och det är på något sätt likt Sverige, fast ändå inte. Kanske är jag lite extra uppmärksam på vägmarkeingar eftersom jag kämpar för fullt med att ta körkort här i Sverige...
Det är något säger mig att jag är ensam om att ha observerat detta, men om någon annan har tänkt på dessa linjer så säg till, det skulle vara kul att se om någon annan tänker som jag!

Kommentarer

Postat av: Följ mina förberedelser inför College, USA

Publicerad 2013-03-31 13:14:57

Har också tänkt på det, haha :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv