Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Arbetsintervju

Publicerad 2013-02-15 17:06:41 i Allmänt,

Jag blir så lycklig av att se folk som tittar in på bloggen, även om jag inte har skrivit något. Det medför i och för sig lite skuldkänslor, jag borde skriva oftare. Men det finns inte så mycket att skriva om, inte så mycket som handlar om USA i alla fall.
 
I går var jag på jobbintervju för ett sommarjobb jag har sökt på ett större företag. Jag har aldrig tidigare varit på en intervju tidigare, och ja, det var som det var. Intervjun inledes med en enkel fråga:
"Vad kan du tillföra till företaget?"
 
Eftersom företaget har flera hundra anställda och intervjun bara gällde ett sommarvikariat så är man bara en i mängden. Jag hade inte så mycket tid till att tänka över vad som var lämpligt att svara, men jag lyckades klämma ur mig att jag har en positiv inställning och sprider positiv energi. Självklart kom följdfrågan, "Tycker du att det är viktigt?". Tur att jag är någolunda snabbtänkt i alla fall, så jag lyckades svara att "Nej, jag vet inte om jag tycker det. Men det är viktigt att man inte sprider negativ energi!". Då blev han glad, och så flöt resten av intervjun på utan problem
 
Jag tror inte att jag kommer få jobbet, då många av de som var där för intervju var över 30 år och har antagligen redan massor av erfarenheter. Men, det gör mig inte så ledsen. Tack vare att jag fick komma på denna intervjun så har jag större möjlighet att göra ett bättre intryck på nästa jobbintervju som jag blir kallad till. 
 
Längre inlägg lovas i framtiden, men nu vet ni, och jag, vad jag sysslar med i mitten av februari, 2013.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv