Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Akademisk tillfredsställelse

Publicerad 2013-02-05 22:19:35 i Allmänt,

Är det inte härligt? När två prov är avbockade - och man känner sig nöjd med resultatet. Det tycker jag i alla fall, och nu ska jag passa på att njuta av lugnet. Eller ja, lugnet. Jag får låtsas att det är lugnt även om jag vet att jag har oundvikliga läxor till både torsdag och fredag. 
 
Något som jag har funderat på är hur mycket fickpengar som är lämpligt att ha varje månad i USA. Jag har inte koll på om det behövs lika mycket som det skulle behövas i Sverige, men jag tror att grejor i USA generellt sett är lite billigare. Men som utbytesstudent åker man väl bara en gång, så det skulle vara tråkigt att ha för knapert med pengar. Därför har jag tänkt att en rimlig summa skulle kunna vara $450-500 (titta, så häftigt, jag använder dollartecknet). Den summan motsvarar ca. 3 000 SEK och skulle enligt min plan räcka till allt som man behöver köpa; kläder, kortare resor, aktiviteter med vänner, mat och lite annat småpyssel. Hur länge är man borta? 10 månader? 30 000kr. Det blir nog till att jobba hårt i sommar!
 
Jag har bestämt mig för att sluta vara självkritisk i slutet av varje inlägg så nu kommer jag istället att bjuda på en fin bild, håll till godo.
 
New York, 1932
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv