Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Jag flyger

Publicerad 2013-08-07 06:50:00 i Allmänt,

Så var det dags. Dagen som jag har sett fram emot på med skräckblandad förtjusning, den är här nu. Idag flyttar jag, på sätt och vis, hemifrån. Det känns faktiskt lättare än vad jag tycker att det borde göra. Visst - det kommer att finnas stunder då jag kommer att sakna vänner och familj, men just nu så känner jag mig bara så för-e-bannat taggad på att kasta mig i Amerika och med dunder och brak bli en del av kulturen. Eller något i den stilen...
 
Jo, just det. Jag har fipplat lite med tidsinställningen. Precis nu, när detta inlägget publiceras är det tänkt att mitt första plan ska lyfta, så om du sitter och läser detta 06:50 på morgonen så skänk mig gärna en tanke. Jag vet att jag har skrivit om detta förr, men bloggen har fått så många nya läsare att jag passar på att presentera dagens reseplan ytterligare en gång.
 
06:50: Mitt första plan lyfter från Landvetter
09:00: Mitt första plan landar i Paris (restid 2 timmar och 10 minuter)
13:40: Mitt andra plan lyfter från Paris och tar sikte mot New York
15:55: Mitt andra plan landar i New York (restid 8 timmar och 15 minuter, notera 6h tidsskillnad)
<16:00: Här är tiden lite oviss. Men tanken är att jag ska ta mig igenom immigration på JFK och sedan bli vägledd av AFS-volontärer mot hotellet där jag antaligen kommer att somna rätt så tidigt...
 
Vad som ska hända imorgon, det vet jag inte än! Kanske får ni läsa om det i ett senare inlägg?
 
Hejdå, Axel
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna och lilla M

Publicerad 2013-08-07 08:46:10

Det så kul att få följa din res på alla plan :-) tänker på dig mycket idag. Lycka till !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv