Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Träningsmotivation sökes

Publicerad 2013-08-16 23:00:04 i Allmänt,

Lokal tid: 16:00
 
Idag så var jag ute och sprang för första gången sedan 31 juli, vilket innebär att det även var första gången som jag sprang på amerikansk mark. Jag känner att det kommer bli svårt att hålla träningsmotivationen uppe om jag inte kan hitta något annat ställe och springa på än gatan där jag bor...
 
Jag hade planerat att springa gatan upp och ner totalt fem gånger, men när jag var nere och vände den fjärde gången så såg jag en stor och läskig okopplad hund, så jag valde att nöja mig med fyra "varv".

Kommentarer

Postat av: Malin P

Publicerad 2013-08-17 07:35:29

Hörde av Issi att du har en blogg - vad kul! :) jag kommer följa dig!

Kanske det finns något track team på skolan du kan vara med i och springa?

Svar: Jo, den tanken har slagit mig. Jag får försöka ta reda på vad för möjligheter som finns när skolan börjar nu på måndag =)
Axel

Postat av: Elsa

Publicerad 2013-08-17 17:55:43

Kan du inte springa på gatan nedanför din. Den verkar leda till ett helt nätverk av andra gator att röra sig på. Frågan är ju förstås om det finns okopplade hundar lite över allt. Kan någon kanske följa dig på cykel? Finns det någon cykel i familjen? Tänker på dig och hoppas att du har det bra.

Postat av: Anna och lilla M

Publicerad 2013-08-17 20:58:25

Du hade ju en bra tid! Var det kanske hundrädslan som fick dig att öka farten ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv