Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

St. Clair County High School

Publicerad 2013-08-14 18:22:00 i Allmänt,

Lokal tid: 11:23
 
Nu har jag och min värdmamma efter många försök till telefonsamtal äntligen varit och pratat med folket på skolan där jag ska gå. Vi har även satt ihop ett schema åt mig, så nu vet jag vad som väntar mig när skolan drar igång. Jag kommer att vara en senior, jag kommer alltså att gå i "the 12th grade", vilket är det sista året på high school.
 
Ämnena som jag kommer att läsa är följande:
 
English 12
Engelska, helt enkelt.
 
US History
Amerikansk historia, fram till år 1877. Eller om det var från och med år 1877...
 
Algebra 2 w/o trigonometry
De erbjude två olika "Algebra 2" kurser, en med trigonometri och med utan. Studievägledaren började med att placera mig i den utan, men om det skulle vara för lätt så kan jag enkelt byta upp mig.
 
Physics
Fysik.
 
ROTC
Jag vet fortfarande inte riktigt vad detta innebär, men det ska tydligen ha något med armén att göra. Typ "military training". Men det var tydligen väldigt populärt på skolan, och många väljer det inte för att de vill gå med i armén, utan bara för att det är kul. Det ska också vara socialt.
 
Arts 2
Rita och måla.
 
Weight train
Styrketräning
 
Drama
Detta är väl den enda klassen som jag är lite skeptisk till. Jag tror att det går ut på att... läsa pjäser. Men jag är inte så orolig. Om jag inte trivs så kan jag enkelt gå till studievägledaren och byta till något annat.
 
 
Dum som jag är så tog jag inte några bilder på skolan, men jag lyckades hitta en på internet. Skolan är väldigt fräsch, den byggdes för bara några år sedan. 2007 eller 2008 tror jag att det var. Av okänd anledning så är inte min berättarglädje på topp idag, så därför nöjer jag mig med detta, något kortfattade, inlägg.
Hej!
 
 

Kommentarer

Postat av: Alice

Publicerad 2013-08-15 10:40:03

Åh vad kul det låter! önskar att det fanns drama på min skola med ju.. och att berättarglädjen inte är på topp kan bero på att livet där börjar bli lite mer intresant?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv