Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Kalas #2

Publicerad 2013-08-19 02:11:40 i Allmänt,

Precis som jag nämde igårkväll så väntade det ännu ett födelsedagskalas idag, för idag så fyller min värdpappa 50! Grattis! Det firades med ett restaurangbesök efter kyrkan med ett gäng vänner till familjen. Vi åt på ett japanskt ställe där maten tillagades på en stor stekyta mitt framför ögonen på oss, riktigt nice. Man fick välja en råvara som man ville ha tillagad och sedan så serverades stekt ris och grönsaker. Jag valde att satsa på lax. Ris och grönsaker severades till alla, oavsett vilken proteinkälla man valde som tilltugg. Självklart så skulle vår personlige kock spexa lite och det gjorde han bland annat genom att styra upp något slags lökringstorn som jag dokumenterade. Trevligt, trevligt.
 
Nu sitter jag här och om ca 13h så börjar jag high school. Det är lite pirrigt, men jag tror att jag kommer klara mig fint. Bara jag hittar rätt och lyckas klura ut hur man ska få upp skåpet... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv