Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Hej och hå

Publicerad 2013-08-02 11:35:00 i Allmänt,

Antalet dygn kvar tills jag är på resande fot är nu lika stort som antalet fingrar på min vänsterhand. Spännande, eller bara skrämmande? Förväntansfull? Nervös? Lite av varje, tror jag. Jag skriver "tror" just för att jag inte vet. Det är svårt att sätta ord på något som känns så overkligt. Att jag inte kommer vandra på svensk mark under de kommande 11 månaderna är en surrealistisk tanke. Nåväl, nog med nonsens. Jag måste sluta inleda mina inlägg med svammel.
 
Min packlista håller på att kompletteras förfullt och snart så står nog allt med (även om jag kommer på något nytt var femte minut). Som tidigare känt har jag lite väl mycket med tid då jag inte gör något vettigt, vilket medför att packlistan har utvecklats ytterligare ett steg. Men hur ser då denna omtalade packlista ut? Ta er en titt, själva. Ni finner den här.
 
 
Om exakt fem dygn sitter jag och väntar på Charles de Gaulle, utanför Paris och väntar på planet till New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv