Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Ett nytt hem

Publicerad 2013-08-12 16:51:00 i Allmänt,

Lokal tid: 09:51
 
Hej allihopa. Nu tänkte jag introducera er till min nya familj, the Johnston's.
 
Från vänster: Randall, Lynn, Matthew
 
Men vänta. Är inte jag en del av denna familjen nu?
Visst är jag det!
Notera gärna min röda t-shirt. Jag har redan fått lära mig vilket fotbollslag det är som gäller, Alabama Crimson Tide!

Om det skulle vara av intresse att se hur jag bor, så är här hela huset framifrån. Insidan kan jag visa en annan dag.
Lite från sidan. "Plantation pines" är namnet på området som jag bor i (ett samlingsnamn för alla hus på gatan, I guess).
Och så här ser det ut när man tittar ner utmed gatan. Det är en återvändsgränd så... inget speciellt kanske.
En vanlig brevlåda.
 
Jag är inte helt hundra på vad som ska hända idag ännu, men planen är att vi ska ta oss till skolan som jag ska gå på och fixa med lite papper. Jag återkommer senare med en mer detaljerad rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv