Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

55 timmar

Publicerad 2013-08-04 23:55:00 i Allmänt,

Dagarna präglas av förberedelser. Packningen är i princip färdig, jag har ytterligare några plagg som ska tvättas och packas ner, några till presenter som ska fixas. Det är mycket småsaker som man plocka med sig, men jag är duktig på att säga nej. Den stora resväskan väger just nu 15,6kg, så övervikt ska nog inte vara något problem (den får väga 23kg). Papper ska ses över. Alla dessa papper. Papper som ska till incheckningen, immigration, AFS, skolan men även papper som jag ska behålla själv.
 
Igår, lördag, så hade jag bjudit in mina närmaste vänner och alla härliga klasskamrater till en liten sammankomst i min trädgård, något som var tänkt att likna ett avskedsparty. Lite korv, hemlagad potatissallad och tzatziki samt bröd och en stor nypa gott snack gjorde det ändå till en, åtminstone för mig, minnesvärd kväll. Jag hoppas att det blir lite tomt i klassen utan mig. För det kommer det att bli i mig, i alla fall. Lite tomt i mig utan klassen.
Tack till alla som tog er tid att titta förbi!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv