Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Till tonerna av Amerika

Publicerad 2013-04-16 12:00:00 i Allmänt, Minitips,

När detta inlägget publiceras sitter jag vid skolbänken, i väntan på att lektionen i svenska ska börja. Men det ska vi inte prata om nu, utan istället något helt annat! Det är en ny vecka, men framförallt så är det tisdag! Det är dags för del två i mitt lilla projekt med "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA"! Jag ser ingen anledning att fortsätta svamla, så istället kastar jag mig rakt in mot inläggets kärna.
 
Veckans tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA är att: lyssna på musik som får dig att längta till USA!
 
Det där med musik är rätt så personligt, själv så brukar jag inte berätta för människor i min omgivning vad för musik som jag lyssnar på. Varför vet jag egentligen inte, men i grund och botten så är jag väl rädd för att ta emot kritik. 
 
 
Musiksmak är en personlig egenskap, det svårt att generallisera och ta fram en spellista som passar alla. Jag har i alla fall gjort ett försök, och resultatet, ja, det delar jag med mig av: Axel USA.
 
Om nu det inte var något i listan som föll dig i smaken så har du nu två alternativ. Antingen så sätter du ihop en egen spellista som inspirerar dig, eller så gör du det inte.
 
För tillfället så har jag inte så mycket mer att bjuda på, men jag önskar er alla en fortsatt trevlig tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv