Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Hur mycket ironi får plats i ett inlägg?

Publicerad 2013-04-07 22:06:00 i Allmänt,

Besöksrekord! Jag är så glad så att jag tänker släppa en bomb, här, mitt i bloggen! Det finns väl ingen anledning att suga på den karamellen längre, eller?
 
... ... ...
 
Blev lite antiklimax i mitt huvud nu. Kom på att jag redan har berättat att det är den 7 augusti som jag flyger iväg över Atlanten... och det skulle ju vara överraskningen. Då får jag istället ta och berätta att snart är flygbiljetterna bokade!
 
Såhär kommer min överresa att se ut:
  • 06:50 lyfter planet från Landvetter, Göteborg
  • 09:00 landar plandet vid Charles De Gaulle, Paris
  • Här ska jag vänta i 260 minuter.
  • 13:40 lyfter planet från Paris
  • 17:45 (lokal tid) landar planet vid JFK Airport, New York
  • och sen återstår antagligen ytterligare en flygresa inrikes i USA, beroende på vart jag blir placerad!
Under bägge flygresorna kommer jag att flyga med Air France, samma flygbolag som jag flög till Paris med under jullovet. Det var lite jobbigt att prata franska med ombordspersonalen eftersom det är ett språk som jag inte behärskar, men för övrigt så gav de ett bra intryck.
 
Mmm.. Min besöksstatistik. Jag kanske inte är en toppbloggare ännu, men nog är jag en bra bit på vägen!
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-04-09 18:25:38

Hej! alltså gud, du ger mina dagar lite glädje med dina inlägg, sitter och små-ler när jag läser, så tummenupp för din blogg :)
Jag åker också till USA i höst fast med EF, har du lust med ett länkbyte? :)

Svar: Jätteroligt att höra! Tack så mycket :-)Och ja, självklart! Jag länkar till dig på en gång.
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv