Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Fågelperspektiv

Publicerad 2013-04-23 18:00:00 i Allmänt, Minitips,

Välkommen!
 
Det har blivit dags för den tredje delen i mikroserien "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA"!
 
Ofta när jag inte har något att göra och tänker på USA, så brukar jag tillåta mig själv att fascineras över arkitekturen som återfinns i de stora städerna, men framförallt på Manhattan i New York. Tyvärr har jag aldrig besökt östkusten av USA, men den dagen kommer (7 augusti)! 
 
Med detta i tanken så blir veckans "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA" att: titta på bilder över New York!
 
Jag sparkar igång med två av mina personliga favoritbilder. Den översta är från 1932 och till vänster i bild ser vi den då två år gamla Chrysler Building. På den nedre av de två bilderna har vi Empire State Building, den högsta byggnaden på Manhattan (sedan 9/11).
 
Hemligt tips: bägge bilderna fungerar utmärkt som skrivbordsunderlägg! Högupplösta exemplar hämtas här eller här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv