Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Oktober

Publicerad 2012-10-06 18:06:00 i Allmänt,

Tiden går fort när man har roligt. Vi är en bra bit in i oktober. Det känns verkligen inte som att jag redan har gått åtta veckor i skolan. Men oavsett vad magkänslan försöker förmedla så går det inte att undvika att hösten, den är på god väg.

Vrider jag mitt huvud 25° åt vänster så finner jag ett bevis. Genom mitt fönster kan blicka ut över en liten skogsdunge. Där ser jag träden släppa löven, ett efter ett.


Skolveckan har varit innehållsrik. Prov i matematik och kemi. En inlämning av en krönika och läxor i olika ämnen. Jag både gillar och ogillar att plugga hemma. Även om jag ibland känner mig omotiverad så brukar det gå bra och i bland till och med vara roligt när man sätter sig ner med det. Det bästa med att plugga hemma är efteråt, när man sitter i skolan och får tillbaka ett prov, där man ser att tiden man la ner hemma verkligen lönade sig. Då kan man vara gött stolt.
 
Mer av det här, tack. 

 
Idag har jag däremot inte gjort så mycket. Pluggat fysik, spenderat tid framför datorn och så har jag sprungit en runda. Troligtvis kommer kvällen att innehålla ytterligare en del av det förstnämnda. Men nu: är det snart dags för kvällsmat!
 
Axel

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv