Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Regionsval och tankar

Publicerad 2012-10-14 21:20:11 i Allmänt,

Hej!

Nu tänker jag dela med mig lite av vad som för tillfället snurrar i huvudet angående USA.

Efter att ha läst lite bloggar från andra AFS-utbytesstudenter så har jag listat ut att det snart är dags för mig att göra ett regionsval. Som jag har förstått det så kommer jag att få välja mellan fem olika inflygningsstäder, och senare så kommer jag att bli placerad i någon av de närliggande delstaterna.

De olika städerna att välja mellan är:
  • Seattle
  • Los Angeles
  • Houston
  • Chicago
  • New York
Min spontana tanke blev genast att "Det här blir inte ett lätt val", men vid närmare eftertanke så kan man genom att tillämpa uteslutningsmetoden snabbt stryka några alternativ från listan.

Seattle: Hit vill jag inte åka. Jag har inga vettiga argument, men det ligger långt norrut, alltså är det troligen kallt. Om man väljer Seattle så riskerar man även att hamna i Alaska. Nu ska jag inte säga för mycket, men jag tycker att Alaska känns lite väl avlägset från "the United States", så som jag ser det.

Houston: Har egentligen inget vettigt argument för varför jag inte tänker välja Houston heller, men några måste prioriteras bort och tyvärr så tilltalar inte staterna som ligger i den södra regionen mig.

Kvar finns nu inflygningsorterna Los Angeles, Chicago och New York. Men här är jag kluven. I början lutade det åt östkusten, då jag tänkte att det var spännande att kunna hamna lite var som. Uppe i Maine, eller nere i Florida. Men Chicago-staterna och LA-staterna ser jag också som mycket intressanta.
 
Nej, nu ska jag fortsätta att suga på denna karamellen. För min egen skull har jag designat en karta över de olika regionerna. Jag delar med mig av den här nedanför. Kartan är inte speciellt snygg, men den ger en bra överblick.
 

Kommentarer

Postat av: Lydia

Publicerad 2012-10-15 21:14:21

Ja det får du göra, jag kan länka din blogg med om det är okej? :) jag tycker att du ska välja LA iallfall det är helt underbart där :)

Svar: Ja gör det!
Jo, men man måste ju tänka på att även om jag väljer LA så blir jag ju inte placerad mitt på long beach direkt, kan ju lika gärna hamna i en liten timmerstuga i Colorado :p
Axel

Postat av: Sara - Utbytesstudent USA 13/14

Publicerad 2012-10-16 23:30:52

sv: Klart det är okej! :) Länkar tillbaka till din blogg om de går bra?? :)

Svar: Ja gört!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv