Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Ett stycke blogg

Publicerad 2012-11-04 20:31:00 i Allmänt,

Jag vet inte om det är vettigt att skriva om saker som jag har gjort eller som hänt mig, om det inte går att vinkla det till något roligt eller intressant. Antagligen så hade jag inte tyckt om att läsa det själv. Så länge det inte kommer packeterat i ett välformulerat och styckeindelat inlägg.
Bloggångest? Kanske.
 
Vad har jag gjort under lovet? Inte speciellt mycket. Gick ut hårt från början med högskoleprovet, vilket känns som att det var ett bra tag sen nu. Även om det bara har gått en vecka...
Dagarna har till stor del spenderats hemma med datoranvändning men även en del läxläsning, eftersom jag skall vara ledig sju skoldagar inom snar framtid så har jag arbetat lite hemma i förebyggande syfte. Utöver dessa aktiviteter så har jag också ätit ute ett par gånger med syskon och kompisar, gott!
 
... och på tal om aktiviteter så har jag ägnat ett par timmar åt att löpträna under lovet. Jag tänkte att "nu har jag inte mycket för mig, så jag kan planera en hård träningsvecka", och det gjorde jag! Eller... hård och hård. Det har inte varit något extremt, men jag bestämde mig i måndags för att jag skulle springa 5 av 7 dagar och det var nätt och jämt att jag slutförde det. Det kändes tungt att dra på de slitna och smutsiga skorna för att ge sig av, men jag lyckades att avverka 10.5km med en hygglig kilometertid!
 
 
Angående bloggens utseende så har jag försökt att förbättra den lite med hjälp av att ladda ner olika stilmallar men det slutar alltid med att jag återvänder till "Silentium" (det nuvarande temat). De andra håller inte måtten helt enkelt. Men något jag märkte när jag bläddrade runt var det stora tomrummet mellan inläggen. Om någon vet var jag kan fixa till det så är du välkommen att skriva ett litet tips. 
 
 
Nu: Kvällsfika!

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2012-11-05 18:07:30

Men det är ju där som reklamen sitter? Jag ser inga mellarum...

Svar: Ojdå. Det var visst bara jag som blockerar annonser.Tack, nu slipper jag fundera på det!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv