Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Decemberanalys

Publicerad 2012-11-30 22:01:24 i Allmänt,

Hej, idag är det fredag och det betyder... att det snart är en ny vecka! Nej, ännu värre. Redan imorgon är det ny månad. Jag har bara hunnit blinka typ fyra gånger sedan i augusti, och nu är det december. Det innebär alltså minusgrader, snö, julgranar och tomtar, ledighet och för min del även en visit till Paris! Hur ska jag hinna med allt detta på en månad? Har jag tur så kanske minusgraderna stannar någon månad extra. Å andra sidan är det väl inget att oroa sig för nu, i skrivande stund finns det fortfarande 120 härliga novemberminuter kvar att njuta av.
 
Fick mail från AFS i måndags. De hade haft en genomgång av de sökandes val av ankomstflygplatser så nu är det bekräftat, det blir New York för min del! Härligt att det är bestämt, nu kan jag ju börja fantisera lite. Kommer jag att bli placerad mitt i bibelbältet, eller kanske mer norrut? Tänk om jag hamnar i närheten av Boston, då kanske jag kan få välja att studera på MIT eller Harvard istället för på High School! Det hade vart något. Lite synd bara att de inte läser ansökningarna så länge man inte har en IQ högre än 2000.
 
Detta leder mig helt och hållet in på rätt spår med tanke på vad jag hade tänkt att berätta härnäst. Som jag nämnde för ett par veckor sedan så skrev jag högskoleprovet, och nu har de rättat färdigt alla deltagares prov. Jag hade först inte tänkt att skriva om det här, men samtidigt så tänker jag att detta är något som jag hade velat läsa om, om jag hade läst min egen blogg... Hur som helst, det gick sådär och jag fick 1,25 i betyg. Det kanske inte säger så mycket, men snittet låg på 0,91. Jag bifogar lite statistik i slutet av inlägger ifall någon skulle vara intresserad. 
 
Jag är inte helt hundra på hur jag vill dela med mig av de erfarenheter som jag fick med mig hem från Afrika, men  på något sätt tänker jag dela med mig. När det blir återstår att se. Ett bildlöst inlägg tål jag dock inte, så här kommer en bild på mig och en liten unge som bodde tillsammans med sin stooora familj i en liten by där husen var hyddor som bestod av lerväggar och grästak.
 
 
 
Hej, nu bjuder jag på den bästa julmusiken som jag känner till.

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-12-01 20:40:19

Jajamän, 95a var det här! Och absolut, visst vi köra länkbyte :D

Är det AFS du åker med? :)

Svar: Japp. Jag antar att du har Explorius eftersom du länkar till dem? :p
Axel

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-12-02 12:17:28

Hehe, jajamän ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv