Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Tomtefeber

Publicerad 2012-12-18 16:07:11 i Allmänt,

Hej, nedfrusta människa.
 
Jag känner mig som en sådan i alla fall - sitter framför datorskärmen med lite feber och fryser så att jag nästan skakar. Knaprar alvedon gör jag också. Men jag har ingen rätt att klaga, jag brukar inte bli sjuk. Jag kommer inte ihåg när det senast var men det måste varit för mer än ett år sedan. Det som stressar mig något är morgondagens kursprov i fysik. Tvivlar på att jag kommer ha ork att gå dit, och även om jag skulle pallra mig dit så skulle nog hjärnan inte vara i form att prestera.
 
Tur är i alla fall att det kursprovet i matte 2c är avklarat, och jag är nöjd med resultatet. Jag vill inte skryta, men tillåt mig att vara stolt. Spikade ett A i både kurs- och provbetyg. Skönt att man är bra på något, i detta betygsinflaterade akademiska elitsamhälle.
 
Skallen känns ganska tom just nu så det är nog lämpligast för alla att jag lutar mig tillbaka och klickar igång säsong 7, avsnitt 2 av Dexter. En tv-serie som jag fastnade för när jag började titta på den runt jul, förra året. 
 
...och medan ni väntar på att jullovet ska börja - ta en jordnöt. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv