Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Kasta inte snö på stenhus

Publicerad 2012-12-08 22:06:38 i Allmänt,

Nu när jullovet närmar sig så närmar sig även ett kursprov i matematik och som väntat har prestationsångesten landat. Det finns liksom inget värre än att efteråt sitta och känna "Jag kunde pluggat mer och fått ett högre betyg", och eftersom kursprovet till stor del avgör slutbetyget så finns det bara en sak att göra: köra. Som tur är så är min motivation på topp och idag har jag avverkat ett par timmar, och minst lika många väntar imorgon.
 
Meteroro- och biologer säger att snö är sällsynt "nu för tiden", en global uppvärmningen står runt hörnet och man får varken använda electricitet, varmvatten eller köra bil. Allt måste man spara på, annars kommer våra barnbarnsbarnbarnsbarnbarnsbarn få stå ut med 2 °C varmare klimat om 100,000 år. Innan problemen börjar på allvar kommer det ändå ha uppfunnits flera lösningar på problemet. Jag tycker ändå inte att man bör oroa sig, när jag vrider huvudet från skärmen och tittar ut genom fönstret så är allt vitt.
 
Själv så tycker jag att snö är en trevlig produkt, så länge det är snö. När temperaturen ökar lite och slår om till plusgrader så att det det börjar smälta för att sedan frysta till is lagom till morgonen efter, så önskar jag att snön försvann omedelbart. Fast än så länge är det bara mysigt med snön och kylan.
 
Jag tog en paus från matteplugget innan för att gå ut och laborera lite med min yngsta lillasyster. För typ åtta år sedan så läste jag i en Bamsetidning att om man blåste såpbubblor utomhus när det var under -10 °C så skulle de frysa till is innan de slog i marken - och mycket riktigt, det gjorde dem. Men det var inte riktigt som jag tidigare hade föreställt mig, inte alls märkvärdigt. Sen kände jag för att vara lite kreativ så jag slängde ihop en snölykta. Inte världens enklaste uppgift när det inte är kramsnö. Ni kan själva få betygssätta den. 
 
Jag tycker att den liknar ett stenhus mer än en snölykta, men vad 17 spelar det för roll.
 
Tänkte passa på att dela med mig av min spellista som jag påbörjade förra veckan, den fick en rivstart men kommer fyllas på konternuerligt: Axels
Nej, nu ska jag gå tillbaka till mitt.... slösurfande.
 
Tack och hej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv